Mi Dushi Kòrsou!

27 januari 2017 - Willemstad, Curaçao

Mi Dushi Korsou!

Op Curacao alles en iedere vrouw is Dushi.
Denk je bijzonder te zijn omdat je dushi word genoemd dan heb je het mis. Van de kassamederwerkster tot aan een lekkere wijfie iedereen is dushi. Zelfs het leven is hier dushi. Heel Curacao is Dushi! Ik ben meegesleept afgelopen dagen met de Bida Dushi want ik heb hier echt mijn hartje verloren.
Er word hier gezegd: Vakantie vieren hier is lekker maar als je moet werken en leven dan is dat constant go go go, voortzetten en vooruitgaan. Voor niks komt de zon ook niet op zeggen wij dan in Hongarije.
Afgelopen dagen was ik heel erg geïnspireerd door alles wat ik meemaak hier als solo reiziger. Het is een ontdekkingsreis voor mij. Elke dag! Ook al zit ik op een plek en schrijf ik de hele middag is een mooie investering in mezelf. Ik zou het niet willen ruilen met alleen maar bakken op het strand. Schrijven is voor mij als ik mijn hoofd en hart helemaal kan laten vliegen. Het is vrijheid voor mijn ziel. Het is als een vogel die haar vleugels open spreid en vliegt.
Afgelopen dagen heb ik heel wat verhalen van mij op papier gezet en dat ga ik met jullie beetje bij beetje delen.

Curacao is niet alleen een vakantie voor mij. Het is een reis voor mijn hart en ziel. Een ontwikkelingsreis waarbij ik nu met elke dag groei. Elke dag dichterbij mijn dromen. Want ja, ik ben een “dromen waarmaker”. Dat is mijn beroep.
Ik droomde vroeger als klein dorpsmeisje om in de grote stad te gaan wonen. Heb het gedaan. Na Budapest ben ik verliefd geworden op Amsterdam en wou de Nederlandse taal leren spreken en dat ik op een dag op de Amsterdamse grachten ga fietsen. Check. Heb het gedaan.
Mijn dromen geven mij drive omdat ik het weet dat ik het kan! Mijn volgende droom waar-maker verhaal is al op gang en met een flinke dosis aan doorzettingsvermogen, ik geloof er in dat het mij gaat lukken.
...en zittend aan de kop koffie at Scuba Lodge, luisteren naar de luidruchtige, krachtige geluid van de golven van de oceaan het brengt mij dichterbij in mijn gevoel: Ik kan het allemaal aan! Bring it on!

Liefs,

-Hungarita-